Friday 29 June 2018

Mitt sommarjobb

Den här veckan har jag försökt arbeta med en del skrivbordsärenden. Som att överföra filer från min gamla dator till den nya. Efter att ha kämpat med att m¨ånga av de redan sorterade filerna  raderades (TACK och LOV fanns de kvar i gamla datorn), samt med att min internetkontakt strulade, konstaterade jag att det kanske hade varit klokare att bara vara ledig i stället. De mejlsvar jag väntat på har uteblivit, så de personerna har tydligen fattat att hålla ledigt nu mitt i den bästa sommartiden!

Utsikten från mitt arbetsutrymme har det inte varit något annat fel på, än att den har haft en viss distraherande effekt.




Nu när det är fredag kan jag med andra ord konstatera att den här veckan var en arbetsvecka då jag var mer ledig än jag hade tänkt. Det har annars varit okej, men jag har på något sätt känt mig som att jag inte är en viktig person, eftersom jag inte haft så mycket att göra. Nu inleder jag min semester och hoppas att jag då har lättare att unna mig att känna mig ledig och fri, och viktig i alla mina andra roller än just arbetsrollen.

Sköna sommardagar önskar jag dig som råkar läsa detta!

No comments:

Post a Comment