Friday 2 September 2016

Femårsdag

Igår, när sommaren enligt kalendern övergick i höst, fyllde mitt företag Yttra 5 år.

Det har sagts mig att det tar fem år innan man vet om ens företag lönar sig eller inte. Jag undrar hur jag ska räkna, eftersom jag ofta haft jobb vid sidan om Yttra, och alltså inte drivit företaget på heltid i fem år.

Dessutom undrar jag vad som räknas som lönsamt? Jag antar att det handlar om ekonomi. Att det ska gå att leva på sitt företag. För mig handlar ändå företagsamheten om mycket annat också. Om att få leva det liv jag vill leva och göra sådant som jag gillar och kan.

Till mina arbetsuppgifter hör just nu både fondfinansierade projekt och projekt där jag får skicka fakturor åt någon efteråt. Gemensamt för dem alla är ändå att de handlar om sådant jag brinner för! Välmående, framtidsdrömmar, personlig utveckling, gruppdynamik, kreativitet, läsiver, skrivlust osv. Under hösten får jag jobba med ungdomar och vuxna, infödda finländare och hitflyttade. Jag får samarbeta med både stora och små aktörer och jag får både jobba hemifrån vid datorn och träffa människor både på möten och i mina grupper.

Så nu, efter fem år, ser min vardag ut precis så som jag tänkte mig den när jag startade firman!

Välkommen med i någon av de grupper jag (är med och) ordnar i höst! Det blir en psykodramagrupp i Åbo och eventuellt en i Pargas. I Pargas startar också en grupp där vi jobbar med våra drömmar: Drömbiten.


No comments:

Post a Comment